Oktober 2017

Campagne Vlaanderen, travelbloggers, samen gezond en meer...

Bekijk onze producten | Onze laatste nieuwtjes

In deze editie:

Campagne vlaanderen | vertrek directeur | travelbloggers | gezonde kansen | toeristische ontmoetingsdag | VVV CADEAUBON | 50 PLUSSERS EN ONLINE MARKETING 

Online Campagne in Vlaanderen

De Nederlandse online campagne Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi. wordt ook ingezet op de Vlaamse markt. De campagne wordt niet één op één overgenomen: ook al spreken we dezelfde taal, Vlamingen moeten we op een andere manier benaderen dan de Nederlandse gast.

De campagne hebben we op een paar punten aangepast. De slogan is omgevormd tot Niet iedereen houdt van Zeeland. Gelukkig maar! om dezelfde bedoelde lading te dekken. Verder zijn de online films voorzien van een stoere Vlaamse voice-over. We hebben ingezet op 3 thema’s, namelijk fietsen, culinair en kust.

De online campagne omvat Facebook Ads en Travel Ads (banners). Op Facebook zetten we de online films en facebook ads in van de drie thema’s in een periode van ca. 4 à 5 weken per thema. Op thematische reis gerelateerde sites van travelads.be zoals euroreizen.be, reisroutes.be, goodbye.be, vakantiepromos.be, take-a-trip.eu, citytrip.be, reiskompas.be zijn de Travel Ads (banners) van elk thema geplaatst voor een periode van ca 4 à 5 weken.

Lees meer >>

 
DIRECTEUR VVV ZEELAND KONDIGT VERTREK AAN

Patrick Polie heeft aangekondigd per 1 februari 2018 zijn functie als directeur-bestuurder van VVV Zeeland neer te leggen. Hij bekleedt de functie sinds 1 januari 2014. In deze periode gaf hij leiding aan de fusie van de Zeeuwse VVV’s en de vernieuwing van de VVV-organisatie.

Patrick Polie is sinds 2007 werkzaam bij Promotie Zeeland Delta (het voormalige samenwerkingsverband van de Zeeuwse VVV’s), onder andere in de functie van adjunct- en interim directeur. In 2013 werd hij aangesteld om de fusie te coördineren en sinds 2014 is hij directeur-bestuurder van de nieuwe fusieorganisatie.

In de afgelopen vier jaar heeft hij diverse vernieuwingen geïntroduceerd, zoals de ombouw van nieuwe VVV inspiratiepunten, een nieuwe digitale strategie (de Digitale Zeeland Experience), een nieuwe marketingstrategie, een ander businessmodel en diverse digitale innovaties zoals de digitale ZeelandPas, het Zeeuws Informatie Distributie Systeem (ZIDS) en een eigentijdse website en app.

Patrick Polie: “Ik heb met veel plezier, samen met het team van VVV Zeeland, de organisatie kunnen opbouwen en het VVV-concept op diverse onderdelen kunnen vernieuwen. De organisatie gaat nu een nieuwe fase in en ik vind dat het daarmee tijd wordt voor een nieuwe leiding in de organisatie. Na 11 jaar bij de VVV-organisatie, waarvan 4 jaar als directeur van VVV Zeeland, wordt het voor mij tijd voor een volgende stap in mijn carrière.”

Luit Ezinga, voorzitter van de Raad van Toezicht: “Patrick heeft zich de afgelopen jaren met veel energie ingezet om de fusie van de VVV’s vorm en inhoud te geven en om deze nieuwe organisatie op te bouwen tot een eigentijdse destinatiemarketingorganisatie. Ik vind het spijtig dat hij VVV Zeeland nu gaat verlaten, maar waardeer het zeer dat hij hiervoor ruim de tijd neemt en ons in staat stelt een goede opvolger te vinden om hetgeen dat tot nu toe is opgebouwd voort te zetten en verder uit te bouwen.”.
De Raad van Toezicht is begonnen met de procedure voor een nieuwe directeur-bestuurder.

 
Travelbloggers genieten van Zeeland

‘In de Randstad denken we dat Zeeland het einde van de wereld is, maar ga eens naar Zeeland en word zelf verliefd.’ Gabriele van der Lee uit Schiedam van globegirl.nl is niet alleen onder de indruk van onze mooie provincie, maar naast haar ook 5 andere enthousiaste travelbloggers.

Afgelopen juni organiseerde VVV Zeeland in samenwerking met Landal GreenParks een bloggers persreis naar Zeeland. Tijdens deze persreis hebben we 6 enthousiaste travelbloggers ‘’fan van Zeeland’’ gemaakt. We hebben de bloggers kennis laten maken met de sportieve, culinaire en culturele kwaliteiten van Zeeuws Vlaanderen. En daar zijn mooie artikelen en social media posts van verschenen.
Wilt u als ondernemer ook een keer meewerken aan een persreis naar Zeeland? Stuur dan een email naar Sonja van der Voet, Marketing medewerker Pers & Publiciteit VVV Zeeland, s.vander.voet@vvvzeeland.nl

 

 
Samen gezonde kansen grijpen op Contacta

Zeeland is een regio die van nature bijdraagt aan de gezondheid van mensen. Gezondheid is belangrijk, nu en in de toekomst. Verschillende Zeeuwse partijen uit diverse sectoren hebben dit gezondheidsbelang al onderkend. Zij spelen hier met hun producten- en dienstenaanbod op in.

De meesten echter afzonderlijk van elkaar. En juist in samenwerken rondom gezondheid vanuit verschillende perspectieven liggen nog veel kansen. Gezond in Zeeland bestaat uit een kernteam van makelaars uit diverse sectoren. Zij willen organisaties en bedrijven helpen om eigen kansen op vlak van gezondheid in beeld te brengen en te verzilveren. Door elkaar op dit onderwerp beter te leren kennen, van elkaars expertise en netwerk gebruik te maken en nieuwe verbindingen te leggen.

Ontdek úw gezonde kansen en bezoek de Gezond in Zeeland stand op Contacta, 7 t/m 9 november, stand 700 Westerscheldehal). 

Meer info gezond in Zeeland >>

 
22 november Toeristische Ontmoetingsdag
Op woensdag 22 november organiseert het Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristische Ontmoetingsdag. Het thema van de ontmoetingsdag is dit jaar: ‘Zeeuwse beleving zoekt gast’. De bijeenkomst vindt plaats in Theater de Mythe in Goes van 14.00 tot 17.00 uur. 

Meer info en aanmelden >>

 

 
VVV cadeaubon, een geliefd kerstcadeau

De VVV cadeaubon is een geliefd kerstcadeau, voor een cadeau naar eigen wens en ieder budget. De bonnen zijn verkrijgbaar in de volgende coupures: € 5,- , € 7,50, € 10,-, € 12,50, € 15,-, € 20,-, € 25,- en € 50,-. Voor een compleet cadeau, combineert u meerdere bonnen van verschillende waarde.

U koopt de bonnen bij uw plaatselijke VVV-inspiratiepunt. Wilt u meerdere bonnen bestellen? Stuur dan een mail naar uw plaatselijke VVV-inspiratiepunt, met daarin het aantal bonnen en de waarde hiervan, uw bedrijfsgegevens en de ophaaldatum. Bij het ophalen van de bonnen rekent u deze af. Binnenkort komt er een omslag van cadeaubon naar cadeaucard. Zodra we hier meer over weten informeren we u hierover. Ook als de cadeaucard is geïntroduceerd blijven de cadeaubonnen geldig.

 
50-plussers en online marketing: een zilveren combinatie

In 2019 is meer dan de helft van de Nederlandse bevolking ouder dan 50 jaar. Een groep die jong is van geest. En goed voor 50 procent van de bestedingen. In online marketing ligt de focus vaak op jonge gebruikers, nieuwe media en innovatieve toepassingen.

50-plussers zijn opgegroeid in een wereld zonder computers, internet en smartphones. Echter, jong van geest als ze zijn, ontdekt deze 'zilveren golf' de online wereld. 

Een overzicht van kansen gericht op Babyboomers en Generatie X leest u hier.