Online campagne Vlaanderen

De Nederlandse online campagne Niet Iedereen Houdt Van Zeeland. Mooi. wordt ook ingezet op de Vlaamse markt. De campagne wordt niet één op één overgenomen: ook al spreken we dezelfde taal, Vlamingen moeten we op een andere manier benaderen dan de Nederlandse gast.  De campagne hebben we  op een paar punten aangepast. De slogan wordt Niet Iedereen Houdt Van Zeeland. Gelukkig Maar! ! om dezelfde bedoelde lading te dekken. Verder zijn de online filmps voorzien van een Vlaamse voice-over. We hebben ingezet op 3 thema’s, namelijk fietsen, culinair en kust. Elk hebben ze een eigen piekperiode.

In juni/juli het thema kust. Met mooie zomerse beelden wordt ingespeeld  op de doelgroepen die nog een korte vakantie plannen aan het begin van de zomerperiode. In augustus wordt het thema culinair benadrukt, met beelden van de oesters en mossels. In september/oktober het thema fietsen, met nadruk op herfstvakantie en lange weekend op 1/11. Het thema watersport hebben we voor Vlaanderen achterwege gelaten, daar dit thema voor hen minder van belang is.

De online campagne omvat Facebook ads en Travel Ads (banners). Op Facebook zetten we de online films en facebook ads in van de drie thema’s in een periode van ca. 4 à 5 weken per thema. Hierbij wordt rekening gehouden met  interesses op het gebied van fietsen, lekker eten, zon en strandvakantie. Op thematisch reis gerelateerde sites van www.travelads.be (euroreizen.be, reisroutes.be, goodbye.be, vakantiepromos.be, take-a-trip.eu, citytrip.be, reiskompas.be) zijn de Travel Ads (banners) van elk thema geplaatst voor een periode van ca 4 à 5 weken.

 
Video Culinair Vlaams Video Fietsen Vlaams
Video Land in zee Vlaams Video Watersport Vlaams