Organisatie

Om de bedrijfsdoelstellingen te behalen bestaat VVV Zeeland uit 4 afdelingen:

1. Marketing en productontwikkeling
Deze afdeling verleidt de gast om naar Zeeland te komen via marketingcampagnes in diverse media, beheert de digitale kanalen (websites, app’s, social media kanalen en ZIDS) en voorziet o.a. in toeristische producten zoals routes (Routebureau) en de ZeelandPas om de streek te ontdekken. VVV Zeeland streeft ernaar op diverse onderdelen verregaande expertise te ontwikkelen en door te groeien tot dé marketingautoriteit in Zeeland.

2. Inspiratiemanagement
De medewerkers van deze afdeling zijn verantwoordelijk voor het fysieke gastheerschap, het netwerk van VVV-inspiratiepunten (kantoren). De baliemedewerkers verzamelen en verspreiden informatie en zorgen ervoor dat de gast geïnspireerd wordt om Zeeland te (blijven) ontdekken.

3. Sales
Afdeling sales richt zich enerzijds op de gast met de reserveringscentrale van Zeeland Vakantie en anderzijds op B-to-B met de dienstverlening van Groepsarrangementen Zeeland, Congresbureau Zeeland. Relatiemanagement benadert actief de toeristische ondernemers in de regio.

4. Bedrijfsvoering
Deze afdeling liggen alle ondersteunende activiteiten, zoals financiën/administratie, ICT, HRM, secretariaat en facilitaire zaken en logistiek.

De directeur is eindverantwoordelijke van de hele organisatie.