Februari 2015

Persnieuwsbrief Februari 2015
Nieuw: het eerste kinderhotel in Zeeland wordt in april geopend!
Hotel De Zeeuwse Kust, gelegen op Strandpark De Zeeuwse Kust opent met Pasen 2015 haar deuren! Het familiehotel met 40 suites heeft een unieke ligging; slechts 250 meter van het Noordzeestrand in Renesse. De ruime suites zijn sfeervol ingericht met een aparte slaapkamer voor de kinderen. Het is dus mogelijk om met je hele gezin op één hotelsuite te overnachten. Naast de familiesuites tot 6 personen zijn er mindervalidesuites, kindersuites, een babysuite en een bruids- en wellnesssuite. Alle suites beschikken over een keukentje, badkamer en balkon of terras.
Als gast van Hotel De Zeeuwse Kust ontbijt je ‘s ochtends in het sfeervolle Strand Café DOK en maak je kosteloos gebruik van de leukste voorzieningen voor het hele gezin; o.a. een overdekt zwembad, speeltuinen en een tennisbaan. www.hoteldezeeuwsekust.nl

Dé Michiel de Ruyter film
27 januari is de Zeeuwse première geweest van de film Michiel de Ruyter. De avonturenfilm gaat over het leven van Nederlands grootste zeeheld Michiel de Ruyter. Hij leefde van 1607 - 1676 en heeft vele zeeslagen op zijn naam staan.
Michiel de Ruyter is een emotionele, spectaculaire, historische film over de Gouden Eeuw en het succes van de Nederlandse zeevaart. Intriges, samenzweringen en spectaculaire zeeslagen tegen de Engelsen, met De Ruyter als bevelhebber van de Nederlandse Vloot, zijn te bewonderen op het witte doek. In de film zitten verschillende opnamen van Zeeland. Zo zie je onder andere beelden van Veere, Middelburg en Zierikzee.
De Michiel de Ruyter film draait sinds 29 januari in de Nederlandse bioscopen. www.michielderuyterdefilm.nl

We fiksen momenteel het FIKS-netwerk

Vanaf 1 februari tot en met het paasweekend wordt het fietsknooppuntensysteem van Zeeland grondig herzien. In 2006 is het Fietsknooppuntensysteem aangelegd in Zeeland. Sindsdien zijn de fietsmogelijkheden in de provincie op verschillende manieren uitgebreid. Nieuwe natuurgebieden zijn aangelegd en buitendijkse paden en grote infrastructurele projecten hebben het landschap veranderd. Het netwerk wordt uitgebreid waardoor de fietsmogelijkheden in de provincie toenemen en meer zullen aansluiten bij de wensen van fietsers en de landschappelijke kwaliteiten van Zeeland. Daarnaast wordt het netwerk opgefrist en worden de borden vervangen. Op de hoogte blijven van de voortgang van de werkzaamheden? Ga naar routes.vvvzeeland.nl/herziening-fiks

Opening Oosterscheldekreeft seizoen 2015
Op donderdag 26 maart 2015 zal in Nederland het (Oosterschelde-) Kreeftenseizoen officieel worden geopend. Schrijf je voor een toeristische of culinaire redactie dan ben je van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij deze officiële opening. Onder voorbehoud wordt er voorafgaand aan deze dag een 3-daagse culinaire/toeristische persreis georganiseerd van 24 - 26 mrt. Mocht je voor de officiële openingsdag en/of aanvullend programma belangstelling hebben? Dan verzoeken wij je vriendelijk een mailtje te sturen met vermelding van het medium, contactpersoon, postadres en e-mailadres naar: VVV Zeeland, t.a.v. Sonja van der Voet, s.vander.voet@vvvzeeland.nl
Deelname aan deze dag en of aanvullend programma geschiedt op basis van beschikbaarheid!

Deltagids 2015

De nieuwe Deltagids 2015 brengt een groot aantal voorzieningen en mogelijkheden van de verschillende watersportgebieden onder de aandacht. De brochure is dit jaar tot stand gekomen onder coördinatie van VVV Zeeland in samenwerking met het bedrijfsleven en de toeristische bureaus van Antwerpen en Noord-Brabant. We hopen met deze uitgave weer veel potentiële "Deltagasten" te interesseren voor een watersportvakantie in onze mooie provincies. De nieuwe Deltagids met informatie over Zeeland, Noord-Brabant en Antwerpen is verkrijgbaar bij alle VVV’s in Zeeland, de jachthavens en watersportondernemers in het Deltagebied en wordt binnenkort uitgedeeld op de HISWA in Amsterdam. www.deltagids.nl

Nieuwe accommodatiegidsen en Zeeland Brochure
Zeeland is weer een aantal schitterende brochures rijker. Zoals ieder jaar geven we verschillende accommodatiegidsen uit; dit jaar hebben we de hotelgids en de campinggids met elkaar gecombineerd, daarnaast hebben we nog een aparte vakantiewoningengids.
De Zeeland Brochure is helemaal in het nieuw gestoken en moet ervoor zorgen dat er weer veel gasten naar Zeeland komen. De brochures zijn meertalig opgemaakt in de Zeeuwse DNA stijl. Benieuwd naar een van deze brochures? Stuur dan een email naar: s.vander.voet@vvvzeeland.nl.

Noteer in uw agenda: Vlissingen 700 jaar; 2 april 2015

Donderdag 2 april is het precies 700 jaar geleden dat Vlissingen stadsrechten heeft gekregen. Dit bijzondere moment wordt die dag gevierd met een feestelijk programma, waaraan vooral schoolkinderen hun bijdrage leveren. Er is van alles te doen in de stad. Tijdens een officiële bijeenkomst in de St. Jacobskerk wordt er een boek (over de geschiedenis van Vlissingen) overhandigd aan de burgemeester. Verderop in het jaar worden er tal van activiteiten georganiseerd rondom het thema Vlissingen 700 jaar zoals: sloeproeiwedstrijd ‘’Boulevard-race’’, concert Koninklijke Harmonie Ons Genoegen en het weekend van de Amateurkunst (WAK). www.vlissingen.nl

Noteer in uw agenda: Bevrijdingsconcert Bevrijdingsfestival; 3 mei 2015

De nationale start van het Bevrijdingsfestival vindt dit jaar plaats bij Bevrijdingsfestival Zeeland. Er zijn dit jaar extra activiteiten op de dagen vóór het festival. Op 3 mei vindt er op het Bellamypark een speciaal en gratis toegankelijk programma plaats in het kader van 700 jaar Vlissingen. Het Trompetterkorps van de Koninklijke Marechaussee o.l.v. kapitein Erik Janssen met solistische medewerking en presentatie van musicalster Brigitte Heitzer en medewerking van popkoren B-Vocals en Nootwaar brengen dan een Bevrijdingsconcert. www.bevrijdingsfestivalzeeland.nl