Digitale Zeeland Experience

Inspiratie, relevantie en gemak. Dat zijn de sleutelwoorden in het project Digitale Zeeland Experience. Binnen dit project bundelen we verblijf, vermaak en vervoer samen met de merkbeleving van Zeeland, Land in Zee. Op deze manier willen we de gast één platform bieden waar hij kan ontdekken, verzamelen, samenstellen en uiteindelijk boeken. Het doel is om meer gasten te overtuigen naar Zeeland te komen, ze te motiveren om meer te ondernemen, en ze later ook uit te nodigen om terug te komen.

De customer journey van de gast staat centraal binnen de Digitale Zeeland Experience. Met de verschillende kanalen willen we de gasten in elke fase optimaal ondersteunen en naadloos aansluiten bij zijn of haar behoeften; of hij nu nog aan het dromen is over een verblijf in Zeeland, of hier volop aan het ontdekken is.

Een uitgebreide database, profielomgeving, website, app en ticketing- en vouchersystemen spelen hierbinnen een belangrijke rol. Komende jaren zullen we stapsgewijs onderdelen uitrollen en zo toewerken naar inspiratie en relevantie op een ongekend hoog niveau.

vvvzeeland.nl & Zeeland App

De website vvvzeeland.nl en de Zeeland App zijn de eerste twee kanalen die compleet worden vernieuwd. Binnen deze kanalen zullen we informatie over gebieden en activiteiten visueler, en inspirerender presenteren, en aansluiten bij de persoonlijke wensen van de gast. Concreet houdt dit in dat een deel van de content die te zien is uniek is op basis van voorkeuren, weer, tijd en eventueel locatie. Alle informatie is heel gemakkelijk te vinden, te liken én bepaalde onderdelen zullen op korte termijn al te boeken zijn. 

De app zal bovendien nog een aantal bijzondere functionaliteiten hebben, namelijk routefunctionaliteit, reisgidsen, persoonlijke meldingen en het koppelen van de ZeelandPas en activiteiten-historie. 

Vanaf april 2017 gaan de nieuwe kanalen online. De website zal vanaf die maand gefaseerd online gaan, de app wordt dan ook gelanceerd. Een exact moment zal hierin nog worden bepaald.

Online boeken en ticketing

Een naadloze online ervaring en mooie ‘een-tweetjes’ creëren voor de gast. Dáár gaat het om. Dat betekent dat we de gast niet alleen aanbod willen laten verzamelen, maar dit ook waar mogelijk direct boekbaar willen maken. In de toekomst moet hij met een pas of zijn smartphone ook direct gebruik kunnen maken van diensten. Of het nu de toegang tot een attractie, of gebruik van een fiets is, de eenvoud moet leiden tot meer gebruik van de activiteiten en voorzieningen die we bieden in Zeeland. Het online boeken van hotels en het reserveren van restaurants, beiden aangesloten bij Stardekk, zal onderdeel zijn van de eerste stap die we hierin zetten. Meer informatie hierover volgt binnenkort.

Ondernemersplatform

Alle data die voortvloeit uit het platform willen we op een goede manier ook inzetten om ondernemers meer inzicht te bieden in de bewegingen van de sector. De belangen van de gast staan hierbij altijd voorop, gegevens van gasten zullen in de toekomst dus niet-herleidbaar worden gepresenteerd, enkel op groepsniveau. Kenniscentrum Kusttoerisme en Impuls voeren komende periode gezamenlijk onderzoek uit naar de wensen van ondernemers voor dergelijke overzichten in het kader van het project PROFIT. Op de site van Kenniscentrum Kusttoerisme vindt u meer over project.

Zorg ervoor dat uw plaatje wél klopt!

Tips & handleidingen voor het bijwerken van uw vermelding