Buitenland: campagne Duitsland

De marketingactiviteiten worden in Duitsland uitgevoerd in samenwerking met MediaMixx. Zij hebben een maatwerk vraagstuk voorgelegd gekregen, welke aansluit op het LAND IN ZEE! concept. Doelstellingen daarbij zijn om het aantal inkomende bezoekers vanuit Duitsland te laten groeien, extra pageviews en bezoekers te realiseren op de website vvvzeeland.nl en het aantal Facebook fans te laten groeien. De campagne dient dan ook meetbaar te zijn.

Hiervoor wordt een gecombineerde en gecoördineerde campagne uitgevoerd, waarbij we Zeeland vooral willen onderscheiden ten opzichte van concurrerende kustregio’s op basis van emotionele waarden en op basis van de eigen LAND IN ZEE! kernwaarden. Hierbij kiezen we voor een combinatie tussen online en offline.

Campagne in Duitsland

Voor onze consumentencampagne in Duitsland is gekozen voor een nieuw reclamebureau waarmee we verwachten de doelstellingen van VVV Zeeland beter te kunnen realiseren. We gaan de volgende activiteiten laten uitvoeren in Duitsland:

  1. Persbewerking: Dit omvat zowel het actief inspelen op individuele persaanvragen als ook het zelf benaderen van de pers via persberichten en persoonlijk contact.

  2. Kinderpersreis: Een groep van max 5 redacteuren zullen samen met hun gezin de mogelijkheden ontdekken om in de Zeeuwse natuur actief te zijn en te ontspannen. De groep beleeft alle programmapunten samen. Dit is leuk voor de kinderen en ook voor de ouders, omdat hun kinderen snel nieuwe vrienden maken. Er zullen met name redacteuren uitgenodigd worden van dagbladen en magazines gespecialiseerd op reis, uitstapjes, gezin, kinderen en/of natuur.

  3. Bloggershuis: VVV Zeeland introduceert in juni een bloggershuis aan of op het water, dat gedurende alle vijf weekenden van deze maand exclusief bewoond wordt door influencers uit Duitsland. De vijf influencers doen verslag over hun bezoek aan Zeeland en het verblijf in de bijzondere accommodatie. Elke influencer beleeft een individueel programma dat bij hem en de Zeeuwse kernthema´s past, maar de accommodatie is het verbindende element. Dit vergroot de kans dat ze veel met elkaar interageren en bijdrages delen, wat de reikwijdte van alle uitingen verhoogt. Elementen zoals een gastenboek, een gemeenschappelijke creatieve muur en/of manden met regionale producten en bijpassende recepten, leveren bovendien goede content op voor onze Facebook-pagina.

  4. Online campagne: Het communicatieconcept Niet Iedereen Houdt van Zeeland. Mooi. zal een vertaalslag krijgen naar de Duitse markt. De banners en de video's worden respectievelijk voorzien van Duitse teksten en voice-over. De online campagne zal zich richten op inwoners van Nordrhein Westfalen in de leeftijdscategorie 36 tot 65 jaar met en zonder kinderen. Deze doelgroep zal benaderd worden met adwords, banners op websites van derden en via retargetting.

  5. Facebook: Via onze Nederlandse facebookpagina zullen Duitstalige post geplaatst worden die alleen zichtbaar zijn voor Duisters. Tevens zal er gereageerd worden op commentaren en vragen van Duitse fans en wordt er geliked en interactie gedaan met andere passende fanpages. Facebook ads zullen verder ook onderdeel zijn van het geheel.