Watersport: Delta Promotie

Watersport: Delta Promotie

Voor dit jaarlijks terugkerende strategische project werken wij samen met de Provincie Zeeland, Regio West-Brabant en het watersportgerelateerde bedrijfsleven. In 2018 trad Toerisme Leiestreek toe als partner in plaats van Stad Antwerpen. Het doel van deze gezamenlijke Deltapromotie is de brede Deltaregio te positioneren als dé veelzijdige watersportbestemming en de aanwezige varende gasten te inspireren tot het maken van uitstapjes, zowel gerelateerd aan het water als ‘aan land’.

Deltagids
De Deltagids verscheen in een Nederlands en Duitstalige versie. Aantrekkelijke foto’s en inspirerende tips voor uitstapjes zorgen ervoor dat elke regio in de Delta een interessante bestemming is, voor zowel de landrot als waterrat. Het overzicht van jachthavens, watersport ABC, overzicht van marifoonkanalen en een getijdentabel zorgen ervoor dat de Deltagids voor een langere tijd wordt bewaard en gebruikt. Met vaak een prominente plek in de kajuit.

Deltagids 2019

Deze inspiratiebrochure is grotendeels bedoeld voor de varende waterrecreant en gratis te verkrijgen bij vele jachthavens, watersportbedrijven, accommodaties en VVV's en toeristische informatiepunten door het hele Deltagebied (van de Biesbosch tot Breda tot Gent tot de Zeeuwse kust). Naast het watersportaanbod laat de gids zien welke activiteiten bezoekers aan wal kunnen ondernemen. Deze formule zorgt ervoor dat de Deltagids inmiddels een begrip is geworden. De gids verschijnt in Nederlands en het Duits in een totale oplage van 50.000 stuks. Daarnaast worden er dankzij het enthousiasme van diverse partnerbedrijven van de Delta Promotie vele gidsen uitgedeeld op grote evenementen zoals BOOT Düsseldorf, de Hiswa en de Belgium Boat Show in Gent.

Website

Niet alleen de Deltagids brochure is weer opgefrist met nieuwe content, ook de website www.deltagids.nl wordt elk jaar verder doorontwikkeld. Op de website kunnen (toekomstige) waterrecreanten net als in de gids het aanbod in watersport en leuke uitjes aan wal ontdekken. De verschillende bestemmingen in de Delta worden er uitgelicht. Daarnaast kunnen bezoekers thematische vaarroutes bekijken en op basis van hun voorkeuren een persoonlijke vaarrouteboekje downloaden.

Online campagne

Net als in 2018, wordt in juni en juli van dit jaar een online campagne gevoerd. We promoten hiermee de Delta als dé veelzijdige watersportbestemming en leiden mensen naar deltagids.nl. Vanuit het Zien-Denken-Doen principe maken we de Delta zichtbaar, laten we de waterrecreant de Delta verder ontdekken en zetten we ze aan tot actie. We zetten hiervoor banners in (prospecting en retargeting), een Facebook carrousel en adverteren deze periode op Google. Daarnaast komt de veelzijdigheid van het Deltagebied uitgebreid aan bod in een gesponsord artikel op zeilen.nl. Dit artikel wordt gepromoot via de nieuwsbrief en Facebookpagina van zeilen.nl.